Suwnice-specjalnego przeznaczenia

Chwytak służy do transportu ładunków:
  1. sypkich
  2. stalowych
  3. dowolnych
  4. niebezpiecznych

 

Chwytnik elektromagnetyczny służy do transportu ładunków:
  1. sypkich
  2. dowolnych
  3. stalowych
  4. aluminiowych

 

Suwnice służące do transportu ciekłych metali powinny:
  1. posiadać przynajmniej dwa hamulce w mechanizmie podnoszenia
  2. posiadać dwie kabiny
  3. posiadać większą niż w suwnicach ogólnego przeznaczenia liczbę kół jezdnych
  4. być w wykonaniu przeciwwybuchowym

 

Do transportowania materiałów sypkich służy:
  1. trawersa
  2. chwytak
  3. hak płytkowy
  4. chwytnik

 

Które stwierdzenie dotyczy suwnicy trawersowej?
  1. jest to suwnica wyposażona w trawersę zamocowaną na stałe na haku suwnicy.
  2. jest to suwnica w której lina nośna przechodzi przez krążkilinowe trawersy.
  3. jest to suwnica służąca do transportu długich elementów przy pomocy wymiennego specjalistycznego osprzętu do podnoszenia w postaci trawersy.
  4. wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne

 

W przypadku suwnicy lejniczej:
  1. w mechanizmie podnoszenia powinna być używana lina nośna z niepalnym rdzeniem o współczynniku bezpieczeństwa minimum 10.
  2. haki powinny być wykonywane w technologii z jednolitego odlewu stali o wytrzymałości na rozciąganie nie mniejszej niż 550 MPa.
  3. mechanizm podnoszenia powienien być wyposażony w podwójny hamulec, a każdy z hamulców działając niezależnie musi być w stanie zatrzymać mechanizm z obciążeniem nominalnym.
  4. wszystkie powyższe odpowiedzi są prawidłowe

 

Rdzeń liny mechanizmu podnoszenia suwnicy lejniczej powinien być wykonany z:
  1. włókien syntetycznych
  2. włókien sizalowych
  3. drutu stalowego
  4. dowolnego materiału nieorganicznego

 

Suwnica lejnicza posiada:
  1. podwójny mechanizm podnoszenia kadzi
  2. mechanizm podnoszenia i przechyłu kadzi
  3. blokadę mechanizmu jazdy wciągarki podczas pracy pod obciążeniem.
  4. wszystkie powyższe odpowiedzi są prawidłowe

 

W suwnicach specjalnych może występować zabezpieczenie elektryczne w postaci:
  1. blokady zerowej
  2. ogranicznika udźwigu
  3. łączników krańcowych mechanizmu podnoszenia
  4. wszystkie powyższe odpowiedzi są prawidłowe

 

Przedstawiony na zdjęciu osprzęt to:
  1. chwytak polipowy
  2. chwytnik elektromagnetyczny
  3. czerpak
  4. wielozadaniowy nośnik osprzętu

 

 

Ile hamulcow powinna posiadać suwnica lejnicza w mechanizmie podnoszenia?
  1. 1
  2. co najmniej 2
  3. co najmniej 3
  4. żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna

 

Suwnica trawersowa służy do:
  1. podnoszenia ładunków niebezpiecznych
  2. podnoszenia ładunków za pomocą elektromagnesu
  3. podnoszenia kadzi z ciekłym metalem
  4. podnoszenia długich ładunków (np. prętów zbrojeniowych, rur)

 

Ogranicznik udźwigu w suwnicy powinien wyłączyć:
  1. mechanizm podnoszenia w kierunku "góra"
  2. mechanizm podnoszenia w kierunku "dół"
  3. wyłącznie mechanizm jazdy mostem
  4. Wszystkie mechanizmy suwnicy

 

Chwytnik pneumatyczny umożliwia podnoszenie ładunku dzięki:
  1. nadciśnieniu panującemu w elementach chwytnych chwytnika
  2. podciśnieniu panującemu w elementach chwytnych chwytnika
  3. strumieniowi magnetycznemu działającemu na podnoszony element
  4. żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna

 

Pracując suwnicą wyposażoną w chwytnik elektromagnetyczny:
  1. nie trzeba zwracać uwagi na gabaryt i kształt ładunku, bo ze względu na ograniczoną moc strumienia magnetycznego i tak nie przeciąży się suwnicy
  2. kształt ładunku ma wpływ na wielkość wykorzystanego strumienia magnetycznego chwytnika, a tym samym na udźwig suwnicy
  3. zakłada się, że strumień magnetyczny jest proporcjonalny do masy podnoszonego ładunku
  4. Wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne

 

Suwnica z chwytnikiem pneumatycznym może służyć do podnoszenia:
  1. tylko blach ferromagnetycznych
  2. tylko tafli szkła
  3. blach z dowolnego materiału jak i tafli szkła
  4. materiałów o silnie porowatej strukturze

 

W suwnicach trawersowo·chwytnikowych po zakończeniu pracy:
  1. odstawiamy trawers z chwytnikami w wyznaczonym miejscu na poziomie roboczym, w celu odciążenia konstrukcji nośnej
  2. ustawiamy trawers w górne skrajne położenie
  3. odpinamy chwytniki elektromagnetyczne
  4. wszystkie powyższe odpowiedzi są niepoprawne

 

Suwnica chwytnikowa to potocznie suwnica:
  1. magnesowa
  2. czerpakowa
  3. hakowa
  4. lejnicza

 

Suwnica chwytakowa to potocznie suwnica:
  1. lejnicza
  2. magnesowa
  3. hakowa
  4. czerpakowa

 

Jeżeli instrukcja nie stanowi inaczej, czynność obowiązkowa dla operatora suwnicy chwytakowej to:
  1. każdorazowe naprawianie chwytaka w razie awarii
  2. odłożenie chwytaka do materiałów sypkich w stanie otwartym na podłoże po zakończeniu pracy
  3. ukośne podnoszenie chwytaka z materiałem w razie potrzeby
  4. wszystkie powyższe odpowiedzi są poprawne

 

Jeśli producent nie określi inaczej, dopuszczalne graniczne kryteria zużycia haka w suwnicach lejniczych wynosi:
  1. 5% rozgięcie, 10% wytarcie
  2. 10% rozgięcie, 5% wytarcie
  3. 10% rozgięcie, 10% wytarcie
  4. 5% rozgięcie, 5% wytarcie

 

Podczas rozładunku wagonu z piaskiem przy pomocy suwnicy z czerpakiem, w wagonie:
  1. może przebywać wyłącznie jedna osoba wygarniająca piasek na środek wagonu
  2. może przebywać więcej osób, jeśli jest taka potrzeba
  3. nikt nie może przebywać, wejście do wagonu jest możliwe tylko po przerwaniu pracy suwnicą
  4. może przebywać operator suwnicy w przypadku stosowania sterowania radiowego

 

Kursy na wózki widłowe i inne uprawnienia UDT

Informacje i zapisy

Zapraszamy do kontaktu

Aston - Kursy na wózki widłowe
Aston - Kursy na wózki widłowe ASTON FIRMA SZKOLENIOWO - USŁGOWA
Mariusz Jabłoński
Biuro i miejsce szkoleń:
00-992 Warszawa
Ul. Jagiellońska 88
Wszelkie prawa zastrzeżone © ASTON, Jabłonski Mariusz.