Program WF-Mag dla Windows (SQL) przeznaczony jest do prowadzenia ewidencji towarowo-wartościowej w firmach handlowych, usługowych i produkcyjnych, o różnym profilu działalności. Pozwala na wspomaganie sprzedaży poprzez rozbudowany system wariantów sprzedaży, cenników, upustów, kontrolę zobowiązań i należności. Oprócz tego ułatwia analizę przepływu towarowego, poprzez możliwość tworzenia różnorodnych zestawień przychodów i rozchodów towarów w dowolnym okresie.
Wbudowany moduł zamówień (w wariancie BIZNES i PRESTIŻ) pozwala na sprawne zarządzanie zapasami magazynowymi, a moduł rozrachunków i dokumentów finansowych, zapewnia rozliczanie i kontrole stanu płatności w oparciu o raporty kasowe i bankowe. Program przystosowany jest do obsługi transakcji wewnatrzwspólnotowych oraz transakcji walutowych (sprzedaż/zakup, cenniki walutowe). Dodatkowo w linii PRESTIŻ system zawiera moduł produkcji pozwalający na sprawna kompletacje produktów z użyciem zamienników oraz moduł CRM - prosty w obsłudze mechanizm umożliwiający rejestracje zadań oraz zarządzanie relacjami z klientem.
WF-Mag dla Windows (SQL) jest funkcjonalną kontynuacją, dobrze znanej na polskim rynku, wersji DOS-owej programu. Jest on wynikiem połączenia dotychczasowych, bogatych doświadczeń firmy, jako producenta aplikacji biznesowych, z możliwościami jakie daje zastosowanie najnowszych technologii informatycznych. Nowa wersja programu jest w pełni zintegrowana i kompatybilna ze środowiskiem oraz interfejsem Microsoft Windows. Może pracować pod kontrolą Windows 7/ 8 i wcześniejszych.
Kontrahenci:
Dane teleadresowe kontrahenta (strona www z możliwością uruchomienia przeglądarki),
Tworzenie nieograniczonej ilości typów (np. dostawcy, odbiorcy, itp.) oraz grup kontrahentów (np. podział według państw, województw),
Dane handlowe (domyślna cena, narzut/upust, sposób zapłaty, kredyt kupiecki),
Kod kreskowy (elektroniczna identyfikacja),
Możliwość przypisania kilku numerów kont bankowych do jednego kontrahenta,
Lista firm powiązanych (płatników, odbiorców),
Tekst powiadomienia (pojawiający się przy wyborze kontrahenta).
Artykuły i usługi:
Cztery typy asortymentów: towary, produkty, opakowania i usługi,
Podział na dowolnie definiowane kategorie asortymentowe,
Dwa indeksy i kody kreskowe dla każdego artykułu,
Oddzielne stawki VAT dla zakupu i sprzedaży,
Różne jednostki miary dla zakupu, magazynowania i sprzedaży,
Nieograniczona ilość cen sprzedaży,
Indywidualne cenniki dla kontrahentów.
Pozostałe kartoteki:
Kategorie asortymentowe - możliwość zdefiniowania nieograniczonej ilości pozycji kategorii asortymentowych oraz podziału kategorii asortymentowych na dowolnie zdefiniowane grupy,
Kartoteka jednostek miar stwarza możliwość przyjmowania i wydawania towaru w różnych jednostkach miary, z automatycznym przeliczaniem ilości oraz wartości według jednostki magazynowania,
Inne kartoteki pomocnicze (Dokumenty magazynowe, Dokumenty handlowe, Dokumenty zapłat, Stawki VAT, Ceny, Klasyfikacja kontrahentów, Grupy kontrahentów).
Dodatkowo w wariancie PRESTIŻ
Kartoteka kursów walut z możliwością definiowania bieżących kursów oraz przechowywania kursów archiwalnych.
Dokumenty występujące w systemie:
Magazynowe:
bilans otwarcia, remanent, PZ, WZ, MM, ZU, SU,
Dodatkowo w wariancie BIZNES.
zamówienia odbiorców i własne.
Handlowe:
faktura VAT, rachunek zwykły, paragon, faktura korygująca VAT,
Dodatkowo w wariancie BIZNES.
faktura pro forma.
Rozrachunkowe:
KP, KW, przelew, rejestracja przelewu zewnętrznego, wpłata gotówki na rachunek, kompensata, wezwanie do zapłaty, nota odsetkowa.
Zakres funkcjonalny systemu:
Magazyny:
Obsługa jednego magazynu.
Rozchodowanie towaru metodą FIFO lub LIFO, wybór z konkretnej dostawy.
Ewidencja magazynowa prowadzona w cenach rzeczywistych netto i brutto.
Dodatkowo w wariancie BIZNES
Obsługa dowolnej liczby magazynów.
Inwentaryzacja
Możliwość wprowadzenia jednego Bilansu Otwarcia (bilans można zrobić w dowolnym momencie) i wielu kolejnych remanentów, korygujących stan magazynu,
Wydruki remanentowe w dowolnym momencie na podstawie archiwalnego zapisu wszystkich remanentów.
Obrót magazynowy, zakup i sprzedaż
Proste i szybkie wprowadzanie oraz swobodna modyfikacja lub usuwanie dokumentów magazynowych i handlowych,
Możliwość wystawiania wielokrotnych korekt dokumentów magazynowych i handlowych w oparciu o oryginalny dokument handlowy,
Pełna automatyzacja i kontrola poprawności całego procesu zakupu i sprzedaży z wykorzystaniem informacji zawartych w kartotekach systemu (cenniki, sposoby i terminy płatności, limity kupieckie, system ostrzeżeń),
Możliwość dodania nowego kontrahenta, płatnika, artykułu lub usługi w trakcie wystawiania dokumentu,
Możliwość wystawienia faktury na podstawie kilku dokumentów WZ,
Sprzedaż asortymentu na jednym dokumencie handlowym, wybór towaru z dowolnej dostawy,
Łatwe wyszukiwanie, sortowanie i filtrowanie dokumentów według różnorodnych kryteriów,
Bogactwo różnorodnych wariantów wydruków dokumentów.
Dodatkowo w wariancie BIZNES
Automatyczne tworzenie dokumentów PZ i WZ na podstawie jednego lub wielu zamówień odbiorców lub własnych.
Dodatkowo w wariancie PRESTIŻ
Możliwość wystawiania faktur walutowych,
Automatyczne tworzenie dokumentów PZ i faktur zakupu na podstawie wprowadzonego dokumentu SAD.
Rozrachunki
Należności i zobowiązania generowane automatycznie przez program na podstawie dokumentów handlowych,
Możliwość dopisania ręcznego należności i zobowiązań,
W pełni automatyczne rozliczanie rozrachunków poprzez kasę (wydruk KP, KW), bank (wydruk przelewu - także na oryginalnych blankietach w nowym formacie),
Rozliczanie dokumentów poprzez kojarzenie z innymi (kompensata),
Swoboda kojarzenia i anulowania rozrachunków,
Rozliczenia częściowe i grupowe wielu dokumentów,
Drukowanie wezwań do zapłaty,
Obsługa rozrachunków wielowalutowych,
Rejestracja noty odsetkowej z możliwością regulacji wielkości odsetek karnych,
Możliwość dowolnej analizy stanu należności i zobowiązań według zadanych kryteriów np. daty płatności , kontrahenta, formy płatności.
Finanse
Ręczne lub automatyczne wystawianie kwitów KP i KW oraz Poleceń Przelewu,
Rejestracja wpłat i wypłat bankowych w oparciu o wyciągi bankowe,
Wydruk raportów kasowych,
Możliwość rozliczenia należności lub zobowiązania w czasie wypisywania dokumentu kasowego lub bankowego.
Zestawienia
Stan magazynu, oferty, cenniki,
Różnorodne zestawienia dokumentów magazynowych i handlowych, rejestry VAT,
Zestawienia obrotów magazynowych,
Analizy zakupów, sprzedaży i zysków wg różnych kryteriów,
Analizy stanu rozrachunków,
Rejestry dokumentów i wykaz najlepszych odbiorców.
Dodatkowo w wariancie BIZNES
Sumaryczne stany zamówień i rezerwacji,
Zamówienia
Automatyczna rezerwacja towaru wg priorytetów zamówień od odbiorców.
Dodatkowo w wariancie PRESTIŻ
Moduł CrM
Uproszczony moduł zarządzania zadaniami oraz kontaktami z klientem.
Produkcja
Zdefiniowanie produktów, na które składają się dowolne ilości składników oraz obsługa tzw. zleceń montażu/demontażu, określających jakie produkty montujemy/demontujemy. Montaż produktu powoduje, że na stanie magazynu przybywa danego produktu, a ubywa części, przy czym program tworzy jednocześnie odpowiednie dokumenty magazynowe.
SYMFONIA HANDEL:
MAGAZYNY, SPRZEDAŻ, USŁUGI, ROZLICZENIA:
Program wspomaga sprzedaż i gospodarkę magazynową (pełna ewidencja stanów magazynowych). Umożliwia wystawianie dokumentów: sprzedaży, zaliczek, , zakupu i płatności. Obsługuje firmy wielooddziałowe. Pozwala prowadzić określoną politykę sprzedaży. Współpracuje z drukarkami i kasami fiskalnymi magazynowych oraz czytnikami kodów kreskowych.
Podstawowe cechy systemu:
MOŻLIWOŚĆ ŁATWEGO PRZYSTOSOWANIA PROGRAMU DO POTRZEB FIRMY:
Możliwość elastycznego konfigurowania programu przez system parametrów i praw Użytkowników,
Definiowanie własnych dokumentów na podstawie dokumentów wzorcowych, wbudowanych w program,
Definiowany szablon i sposób numeracji dokumentów (roczny, miesięczny, dzienny),
Możliwość wyboru metody rozliczania towarów w magazynach: FIFO, LIFO oraz według wskazanej dostawy,
Możliwość przekazywania wszystkich wydruków do plików w formacie PDF oraz wysyłania ich pocztą elektroniczną.
PEŁNA OBSŁUGA MAGAZYNU I DOKUMENTÓW MAGAZYNOWYCH:
Obsługa wielu magazynów (wspólne dane kartotekowe i systemowe dla wszystkich magazynów, rozłączne dane dla dokumentów handlowych),
Wystawianie dokumentów magazynowych: PZ i WZ, PW i RW, MM, korekt,
Możliwość elektronicznego przekazywania dokumentów między oddziałami firmy,
Pełna ewidencja stanów magazynowych (rozliczanie ilościowo-wartościowe towarów),
Możliwość tworzenia zestawień towarów, które przekroczyły stany minimalne lub maksymalne,
Obsługa numerów seryjnych towarów.
PEŁNA OBSŁUGA DOKUMENTÓW HANDLOWYCH I KASOWYCH:
Wystawienie dokumentów sprzedaży i zakupu: faktur VAT, paragonów, faktur zaliczkowych, faktur wewnętrznych, rachunków, faktur korygujących, dokumentów walutowych (transakcje wenątrzwspólnotowe, eksport, import, sprzedaż walutowa w kraju) i faktur VAT RR,
Dokumenty kasowe - KP, KW,
Możliwość użycia w każdym z dokumentów jednej z trzech, automatycznie przeliczanych, jednostek miary dla towaru,
Możliwość wystawiania dokumentów na podstawie wcześniej sporządzonych dokumentów związanych (np. faktur z dokumentów magazynowych lub zamówień),
Możliwość wystawienia i drukowania całego zestawu dokumentów związanych w jednej operacji (np. faktura, WZ, KP),
Obsługa zamówień własnych i obcych (wystawianie dokumentów sprzedaży i wprowadzanie zakupu na podstawie zarejestrowanych przez program zamówień),
Możliwość udzielenia odrębnych rabatów do ceny lub wartości dla każdej pozycji,
Możliwość ręcznej modyfikacji cen w momencie wystawiania dokumentu,
Możliwość elektronicznego przekazywania dokumentów między kontrahentami użytkującymi program SYMFONIAHandel.
OBSŁUGA TRANSAKCJI GOTÓWKOWYCH I BEZGOTÓWKOWYCH W FIRMIE:
Możliwość tworzenia raportów kasowych,
Wystawianie przelewów własnych i rejestracja przelewów obcych,
Obsługa dowolnych form płatności, m.in.: czeki, karty kredytowe, kompensaty,
Tworzenie dowolnej liczby rejestrów pieniężnych,
Rozliczanie należności i zobowiązań (możliwość rozliczania cząstkowego - płatność podzielona na części).
WYGODNE PLANOWANIE I PROWADZENIE OKREŚLONEJ POLITYKI SPRZEDAŻY:
Możliwość określenia warunków sprzedaży: sposobu i terminu płatności, cen sprzedaży, wysokości rabatu, wielkości kredytu w kartotece kontrahentów (dla kontrahenta, grupy kontrahentów).
Definiowanie czterech cen sprzedaży dla każdego towaru,
Indywidualne ceny i upusty dla kontrahenta na dany towar,
Możliwość określenia kwotowych i procentowych upustów ilościowych dla wybranych towarów,
Możliwość prowadzenia cenników w walutach,
Pomoc w naliczaniu bieżących cen. Wyznaczanie cen na podstawie zadanych poziomów marży lub narzutu,
Możliwość przeprowadzania operacji grupowych, np. zmiana cen dla grupy towarów lub zmiana warunków sprzedaży w grupie wybranych kontrahentów.
SZYBKI DOSTĘP DO WSZYSTKICH POTRZEBNYCH INFORMACJI:
Możliwość łączenia danych z wielu oddziałów firmy (poprzez import całego zestawu dokumentów) w centralnej bazie,
Porządkowanie informacji na wiele różnych sposobów, w zależności od potrzeb Użytkownika. Różne formy organizacji kartotek: liniowa, jednopoziomowa, hierarchiczna (struktura drzewa), zdefiniowana przez Użytkownika,
Możliwość zmiany organizacji informacji w każdym momencie pracy z programem,
Szybkie i proste wyszukiwanie informacji w kartotekach według różnych kryteriów, np. po kodzie, nazwie, numerze, serii dokumentu,
Możliwość tworzenia własnych raportów za pomocą narzędzi wbudowanych w program,
Możliwość uszeregowania danych w zestawieniach według różnych kryteriów. Sortowanie malejące i rosnące według dowolnej kolumny zestawienia.
BOGATY ZESTAW RAPORTÓW ORAZ ZESTAWIEŃ MAGAZYNOWYCH I HANDLOWYCH:
Zestawienia handlowe (globalne, grupowe, szczegółowe) za dany okres, według dokumentów, kontrahentów i towarów,
Kontrola rozrachunków i możliwość ich zestawienia według dowolnego kryterium. Zestawienie historii rozrachunków z kontrahentem,
Zestawienie dokumentów niezapłaconych, pomoc w pilnowaniu terminów płatności,
Przygotowanie deklaracji Intrastat przywóz i Intrastat wywóz w formie elektronicznej,
Zestawienia sprzedaży za dany okres i według osób wystawiających dokumenty,
Zestawienia towarów poniżej stanów minimalnych oraz przekraczających stany maksymalne,
Protokoły przeceny przeznaczone do aktualizacji wyceny aktywów obrotowych,
Możliwość tworzenia cennika dla wybranych towarów oraz dla określonego kontrahenta,
Zestawienie stanów magazynowych na koniec dowolnego okresu,
Możliwość śledzenia ruchu towarów w magazynach (w ujęciu historycznym),
Tworzenie formularzy i zestawień inwentaryzacyjnych.