Programy Komputerowe Wspomagające Obsługę Gospodarki Magazynowej

Powrót

PROGRAMY KOMPUTEROWE WSPOMAGAJĄCE OBSŁUGĘ GOSPODARKI MAGAZYNOWEJ

Program WF-MAG

Program WF-Mag dla Windows (SQL) przeznaczony jest do prowadzenia ewidencji towarowo-wartościowej w firmach handlowych, usługowych i produkcyjnych, o różnym profilu działalności. Pozwala na wspomaganie sprzedaży poprzez rozbudowany system wariantów sprzedaży, cenników, upustów, kontrolę zobowiązań i należności. Oprócz tego ułatwia analizę przepływu towarowego, poprzez możliwość tworzenia różnorodnych zestawień przychodów i rozchodów towarów w dowolnym okresie.

Wbudowany moduł zamówień (w wariancie BIZNES i PRESTIŻ) pozwala na sprawne zarządzanie zapasami magazynowymi, a moduł rozrachunków i dokumentów finansowych, zapewnia rozliczanie i kontrole stanu płatności w oparciu o raporty kasowe i bankowe. Program przystosowany jest do obsługi transakcji wewnatrzwspólnotowych oraz transakcji walutowych (sprzedaż/zakup, cenniki walutowe). Dodatkowo w linii PRESTIŻ system zawiera moduł produkcji pozwalający na sprawna kompletacje produktów z użyciem zamienników oraz moduł CRM - prosty w obsłudze mechanizm umożliwiający rejestracje zadań oraz zarządzanie relacjami z klientem.

WF-Mag dla Windows (SQL) jest funkcjonalną kontynuacją, dobrze znanej na polskim rynku, wersji DOS-owej programu. Jest on wynikiem połączenia dotychczasowych, bogatych doświadczeń firmy, jako producenta aplikacji biznesowych, z możliwościami jakie daje zastosowanie najnowszych technologii informatycznych. Nowa wersja programu jest w pełni zintegrowana i kompatybilna ze środowiskiem oraz interfejsem Microsoft Windows. Może pracować pod kontrolą Windows 7/ 8 i wcześniejszych.


Kontrahenci:

  • Dane teleadresowe kontrahenta (strona www z możliwością uruchomienia przeglądarki),

  • Tworzenie nieograniczonej ilości typów (np. dostawcy, odbiorcy, itp.) oraz grup kontrahentów (np. podział według państw, województw),

  • Dane handlowe (domyślna cena, narzut/upust, sposób zapłaty, kredyt kupiecki),

  • Kod kreskowy (elektroniczna identyfikacja),

  • Możliwość przypisania kilku numerów kont bankowych do jednego kontrahenta,

  • Lista firm powiązanych (płatników, odbiorców),

  • Tekst powiadomienia (pojawiający się przy wyborze kontrahenta).

Artykuły i usługi:

  • Cztery typy asortymentów: towary, produkty, opakowania i usługi,

  • Podział na dowolnie definiowane kategorie asortymentowe,

  • Dwa indeksy i kody kreskowe dla każdego artykułu,

  • Oddzielne stawki VAT dla zakupu i sprzedaży,

  • Różne jednostki miary dla zakupu, magazynowania i sprzedaży,

  • Nieograniczona ilość cen sprzedaży,

  • Indywidualne cenniki dla kontrahentów.

Pozostałe kartoteki:

  • Kategorie asortymentowe - możliwość zdefiniowania nieograniczonej ilości pozycji kategorii asortymentowych oraz podziału kategorii asortymentowych na dowolnie zdefiniowane grupy,

  • Kartoteka jednostek miar stwarza możliwość przyjmowania i wydawania towaru w różnych jednostkach miary, z automatycznym przeliczaniem ilości oraz wartości według jednostki magazynowania,

  • Inne kartoteki pomocnicze (Dokumenty magazynowe, Dokumenty handlowe, Dokumenty zapłat, Stawki VAT, Ceny, Klasyfikacja kontrahentów, Grupy kontrahentów).

Dodatkowo w wariancie  PRESTIŻ 

  • Kartoteka kursów walut z możliwością definiowania bieżących kursów oraz przechowywania kursów archiwalnych.

Dokumenty występujące w systemie:

Magazynowe:

bilans otwarcia, remanent, PZ, WZ, MM, ZU, SU,

Dodatkowo w wariancie  BIZNES.
zamówienia odbiorców i własne.

Handlowe:

faktura VAT, rachunek zwykły, paragon, faktura korygująca VAT,

Dodatkowo w wariancie  BIZNES.
faktura pro forma.

Rozrachunkowe:

KP, KW, przelew, rejestracja przelewu zewnętrznego, wpłata gotówki na rachunek, kompensata, wezwanie do zapłaty, nota odsetkowa.

Zakres funkcjonalny systemu:

Magazyny:

  • Obsługa jednego magazynu.

  • Rozchodowanie towaru metodą FIFO lub LIFO, wybór z konkretnej dostawy.

  • Ewidencja magazynowa prowadzona w cenach rzeczywistych netto i brutto.

Dodatkowo w wariancie  BIZNES 

  • Obsługa dowolnej liczby magazynów.

Inwentaryzacja

  • Możliwość wprowadzenia jednego Bilansu Otwarcia (bilans można zrobić w dowolnym momencie) i wielu kolejnych remanentów, korygujących stan magazynu,

  • Wydruki remanentowe w dowolnym momencie na podstawie archiwalnego zapisu wszystkich remanentów.

Obrót magazynowy, zakup i sprzedaż

  • Proste i szybkie wprowadzanie oraz swobodna modyfikacja lub usuwanie dokumentów magazynowych i handlowych,

  • Możliwość wystawiania wielokrotnych korekt dokumentów magazynowych i handlowych w oparciu o oryginalny dokument handlowy,

  • Pełna automatyzacja i kontrola poprawności całego procesu zakupu i sprzedaży z wykorzystaniem informacji zawartych w kartotekach systemu (cenniki, sposoby i terminy płatności, limity kupieckie, system ostrzeżeń),

  • Możliwość dodania nowego kontrahenta, płatnika, artykułu lub usługi w trakcie wystawiania dokumentu,

  • Możliwość wystawienia faktury na podstawie kilku dokumentów WZ,

  • Sprzedaż asortymentu na jednym dokumencie handlowym, wybór towaru z dowolnej dostawy,

  • Łatwe wyszukiwanie, sortowanie i filtrowanie dokumentów według różnorodnych kryteriów,

  • Bogactwo różnorodnych wariantów wydruków dokumentów.

Dodatkowo w wariancie  BIZNES 

  • Automatyczne tworzenie dokumentów PZ i WZ na podstawie jednego lub wielu zamówień odbiorców lub własnych.

Dodatkowo w wariancie  PRESTIŻ 

  • Możliwość wystawiania faktur walutowych,

  • Automatyczne tworzenie dokumentów PZ i faktur zakupu na podstawie wprowadzonego dokumentu SAD.

Rozrachunki

  • Należności i zobowiązania generowane automatycznie przez program na podstawie dokumentów handlowych,

  • Możliwość dopisania ręcznego należności i zobowiązań,

  • W pełni automatyczne rozliczanie rozrachunków poprzez kasę (wydruk KP, KW), bank (wydruk przelewu - także na oryginalnych blankietach w nowym formacie),

  • Rozliczanie dokumentów poprzez kojarzenie z innymi (kompensata),

  • Swoboda kojarzenia i anulowania rozrachunków,

  • Rozliczenia częściowe i grupowe wielu dokumentów,

  • Drukowanie wezwań do zapłaty,

  • Obsługa rozrachunków wielowalutowych,

  • Rejestracja noty odsetkowej z możliwością regulacji wielkości odsetek karnych,

  • Możliwość dowolnej analizy stanu należności i zobowiązań według zadanych kryteriów np. daty płatności , kontrahenta, formy płatności.

Finanse

  • Ręczne lub automatyczne wystawianie kwitów KP i KW oraz Poleceń Przelewu,

  • Rejestracja wpłat i wypłat bankowych w oparciu o wyciągi bankowe,

  • Wydruk raportów kasowych,

  • Możliwość rozliczenia należności lub zobowiązania w czasie wypisywania dokumentu kasowego lub bankowego.

Zestawienia

  • Stan magazynu, oferty, cenniki,

  • Różnorodne zestawienia dokumentów magazynowych i handlowych, rejestry VAT,

  • Zestawienia obrotów magazynowych,

  • Analizy zakupów, sprzedaży i zysków wg różnych kryteriów,

  • Analizy stanu rozrachunków,

  • Rejestry dokumentów i wykaz najlepszych odbiorców.

Dodatkowo w wariancie  BIZNES 

  • Sumaryczne stany zamówień i rezerwacji,

Zamówienia

  • Automatyczna rezerwacja towaru wg priorytetów zamówień od odbiorców.

Dodatkowo w wariancie  PRESTIŻ 

Moduł CrM

  • Uproszczony moduł zarządzania zadaniami oraz kontaktami z klientem.

Produkcja

  • Zdefiniowanie produktów, na które składają się dowolne ilości składników oraz obsługa tzw. zleceń montażu/demontażu, określających jakie produkty montujemy/demontujemy. Montaż produktu powoduje, że na stanie magazynu przybywa danego produktu, a ubywa części, przy czym program tworzy jednocześnie odpowiednie dokumenty magazynowe.

 

SYMFONIA HANDEL:

MAGAZYNY, SPRZEDAŻ, USŁUGI, ROZLICZENIA:
Program wspomaga sprzedaż i gospodarkę magazynową (pełna ewidencja stanów magazynowych). Umożliwia wystawianie dokumentów: sprzedaży, zaliczek, , zakupu i płatności. Obsługuje firmy wielooddziałowe. Pozwala prowadzić określoną politykę sprzedaży. Współpracuje z drukarkami i kasami fiskalnymi magazynowych oraz czytnikami kodów kreskowych.

 

Podstawowe cechy systemu:

MOŻLIWOŚĆ ŁATWEGO PRZYSTOSOWANIA PROGRAMU DO POTRZEB FIRMY:

  • Możliwość elastycznego konfigurowania programu przez system parametrów i praw Użytkowników,

  • Definiowanie własnych dokumentów na podstawie dokumentów wzorcowych, wbudowanych w program,

  • Definiowany szablon i sposób numeracji dokumentów (roczny, miesięczny, dzienny),

  • Możliwość wyboru metody rozliczania towarów w magazynach: FIFO, LIFO oraz według wskazanej dostawy,

  • Możliwość przekazywania wszystkich wydruków do plików w formacie PDF oraz wysyłania ich pocztą elektroniczną.

 

PEŁNA OBSŁUGA MAGAZYNU I DOKUMENTÓW MAGAZYNOWYCH:

  • Obsługa wielu magazynów (wspólne dane kartotekowe i systemowe dla wszystkich magazynów, rozłączne dane dla dokumentów handlowych),

  • Wystawianie dokumentów magazynowych: PZ i WZ, PW i RW, MM, korekt,

  • Możliwość elektronicznego przekazywania dokumentów między oddziałami firmy,

  • Pełna ewidencja stanów magazynowych (rozliczanie ilościowo-wartościowe towarów),

  • Możliwość tworzenia zestawień towarów, które przekroczyły stany minimalne lub maksymalne,

  • Obsługa numerów seryjnych towarów.

 

PEŁNA OBSŁUGA DOKUMENTÓW HANDLOWYCH I KASOWYCH:

  • Wystawienie dokumentów sprzedaży i zakupu: faktur VAT, paragonów, faktur zaliczkowych, faktur wewnętrznych, rachunków, faktur korygujących, dokumentów walutowych (transakcje wenątrzwspólnotowe, eksport, import, sprzedaż walutowa w kraju) i faktur VAT RR,

  • Dokumenty kasowe - KP, KW,

  • Możliwość użycia w każdym z dokumentów jednej z trzech, automatycznie przeliczanych, jednostek miary dla towaru,

  • Możliwość wystawiania dokumentów na podstawie wcześniej sporządzonych dokumentów związanych (np. faktur z dokumentów magazynowych lub zamówień),

  • Możliwość wystawienia i drukowania całego zestawu dokumentów związanych w jednej operacji (np. faktura, WZ, KP),

  • Obsługa zamówień własnych i obcych (wystawianie dokumentów sprzedaży i wprowadzanie zakupu na podstawie zarejestrowanych przez program zamówień),

  • Możliwość udzielenia odrębnych rabatów do ceny lub wartości dla każdej pozycji,

  • Możliwość ręcznej modyfikacji cen w momencie wystawiania dokumentu,

  • Możliwość elektronicznego przekazywania dokumentów między kontrahentami użytkującymi program SYMFONIAHandel.

 

OBSŁUGA TRANSAKCJI GOTÓWKOWYCH I BEZGOTÓWKOWYCH W FIRMIE:

  • Możliwość tworzenia raportów kasowych,

  • Wystawianie przelewów własnych i rejestracja przelewów obcych,

  • Obsługa dowolnych form płatności, m.in.: czeki, karty kredytowe, kompensaty,

  • Tworzenie dowolnej liczby rejestrów pieniężnych,

  • Rozliczanie należności i zobowiązań (możliwość rozliczania cząstkowego - płatność podzielona na części).

 

WYGODNE PLANOWANIE I PROWADZENIE OKREŚLONEJ POLITYKI SPRZEDAŻY:

  • Możliwość określenia warunków sprzedaży: sposobu i terminu płatności, cen sprzedaży, wysokości rabatu, wielkości kredytu w kartotece kontrahentów (dla kontrahenta, grupy kontrahentów).

  • Definiowanie czterech cen sprzedaży dla każdego towaru,

  • Indywidualne ceny i upusty dla kontrahenta na dany towar,

  • Możliwość określenia kwotowych i procentowych upustów ilościowych dla wybranych towarów,

  • Możliwość prowadzenia cenników w walutach,

  • Pomoc w naliczaniu bieżących cen. Wyznaczanie cen na podstawie zadanych poziomów marży lub narzutu,

  • Możliwość przeprowadzania operacji grupowych, np. zmiana cen dla grupy towarów lub zmiana warunków sprzedaży w grupie wybranych kontrahentów.

 

SZYBKI DOSTĘP DO WSZYSTKICH POTRZEBNYCH INFORMACJI:

  • Możliwość łączenia danych z wielu oddziałów firmy (poprzez import całego zestawu dokumentów) w centralnej bazie,

  • Porządkowanie informacji na wiele różnych sposobów, w zależności od potrzeb Użytkownika. Różne formy organizacji kartotek: liniowa, jednopoziomowa, hierarchiczna (struktura drzewa), zdefiniowana przez Użytkownika,

  • Możliwość zmiany organizacji informacji w każdym momencie pracy z programem,

  • Szybkie i proste wyszukiwanie informacji w kartotekach według różnych kryteriów, np. po kodzie, nazwie, numerze, serii dokumentu,

  • Możliwość tworzenia własnych raportów za pomocą narzędzi wbudowanych w program,

  • Możliwość uszeregowania danych w zestawieniach według różnych kryteriów. Sortowanie malejące i rosnące według dowolnej kolumny zestawienia.

 

BOGATY ZESTAW RAPORTÓW ORAZ ZESTAWIEŃ MAGAZYNOWYCH I HANDLOWYCH:

  • Zestawienia handlowe (globalne, grupowe, szczegółowe) za dany okres, według dokumentów, kontrahentów i towarów,

  • Kontrola rozrachunków i możliwość ich zestawienia według dowolnego kryterium. Zestawienie historii rozrachunków z kontrahentem,

  • Zestawienie dokumentów niezapłaconych, pomoc w pilnowaniu terminów płatności,

  • Przygotowanie deklaracji Intrastat przywóz i Intrastat wywóz w formie elektronicznej,

  • Zestawienia sprzedaży za dany okres i według osób wystawiających dokumenty,

  • Zestawienia towarów poniżej stanów minimalnych oraz przekraczających stany maksymalne,

  • Protokoły przeceny przeznaczone do aktualizacji wyceny aktywów obrotowych,

  • Możliwość tworzenia cennika dla wybranych towarów oraz dla określonego kontrahenta,

  • Zestawienie stanów magazynowych na koniec dowolnego okresu,

  • Możliwość śledzenia ruchu towarów w magazynach (w ujęciu historycznym),

  • Tworzenie formularzy i zestawień inwentaryzacyjnych.

Kursy na wózki widłowe i inne uprawnienia UDT

Informacje i zapisy

   Zapraszamy do kontaktu

+48 501 651 076

Wszelkie prawa zastrzeżone © ASTON, Jabłonski Mariusz.